بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023

اگر فکر می‌کردید که برای طراحی حتما به کامپیوترهای مجهز نیاز دارید، اشتباه می‌کردید! گوشی هوشمند شما می‌تواند به‌عنوان یکی ابزار طراحی و تصویرسازی به شما کمک کند که طرح‌های مورد نظرتان را ایجاد کنید و به هنرتان عینیت ببخشید. در این مقاله، برنامه های طراحی با موبایل را معرفی می‌کنیم و به کاربرد و مورد استفاده هر کدام از این برنامه‌ها اشاره می‌کنیم تا با توجه به اهدافی که در ذهن دارید، بهترین برنامه طراحی گرافیک را برگزینید. با تمیتو همراه باشید و به سمت حرفه‌ای شدن پیش بروید.

اگر تصورتان از ابزار کار گرافیست‌ها، سیستم‌های رایانه‌ای پیشرفته و غول‌پیکر، مانیتورهای فوق عریض و انواع و اقسام قلم‌های نوری است، حالا زمان آن است که تصورتان را عوض کنید! برای این‌که طرح‌های گرافیکی ایجاد کنید و در راه گرافیست شدن حرکت کنید، با یک تلفن همراه هوشمند هم می‌توانید به هدفتان برسید.

اما نکته‌ای که باید در طراحی گرافیک با موبایل در نظر بگیرید، این است که نمی‌توانید برای طراحی‌های چاپی مانند طراحی بروشورها یا پوسترهای چاپی از گوشی استفاده کنید و برای این طراحی‌ها ناچارید با سیستم رایانه‌ای کار کنید.

اما برای طراحی‌های فضای دیجیتال مانند طراحی بنرهای سایت، پست‌ها و استوری‌های سوشال یا شبکه‌های اجتماعی، طراحی لوگو و موارد مشابه می‌توانید از برنامه های طراحی با موبایل بهره ببرید.

پس به جای این‌که دنبال بهانه باشید، همین الان شروع کنید و در دنیای زیبای گرافیک غرق شوید. حالا که عزمتان را جزم کرده‌اید، فهرستی از «اپلیکیشن‌ها یا برنامه های طراحی گرافیک گوشی» را پیش رویتان قرار داده‌ایم. این فهرست را مطالعه کنید و ببینید کدام برنامه طراحی باب میلتان است. در آخر یک پیشنهاد ویژه هم برایتان داریم!

Canva، بچه معروف برنامه های طراحی گرافیک موبایل!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - کنوا (canva)

احتمالا نام اولین پیشنهادمان برایتان آشناست. اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید گام‌های نخست گرافیست شدن را بردارید، Canava اپلیکیشن مناسبی برای شماست اما اگر حرفه‌ای هستید، این برنامه برایتان خیلی ابتدایی است.

در کنوا می‌توانید طرح‌های مورد نظرتان را از تمپلیت‌های برنامه انتخاب کنید و متن‌های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید یا اجزای گرافیکی آن را کم و زیاد کنید.

اگر می‌خواهید به سرعت یک نمونه اولیه از کار گرافیکی‌تان درست کنید یا می‌خواهید خیلی سریع پستی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، این اپلیکیشن طراحی باب میل شماست و احتمالا بیشتر موارد استفاده از این برنامه هم مربوط به همین کارهاست.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • اندروید
  • IOS
  • وب

Infinite Design، طراحی بی‌نهایت با گوشی!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - Infinite Design

این اپلیکیشن طراحی گرافیک یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی است که روی طراحی تمرکز کرده است و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در نظر گرفت. با استفاده از طیف وسیعی از ابزارهایی که این برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید تصاویر وکتور دلخواهتان را ایجاد کنید.

این برنامه طراحی موبایل، مانند فوتوشاپ و ایلاستریتور ابزار خودکار (pen) ویژه خود را دارد و یک بوم نقاشی بی‌نهایت را در اختیارتان قرار می‌دهد. هم‌چنین Infinite Design مانند فوتوشاپ از لایه‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند لایه‌های مورد نظرتان را در این برنامه ایجاد کنید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

این برنامه حتی به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌هایی مانند SVG را وارد کنید و تغییرات دلخواهتان را روی آن اعمال کنید. ظاهرا با این برنامه طراحی، همه چیز برای حرفه‌ای شدن شما مهیاست!

پلتفرم مورد استفاده:

  • اندروید

Adobe Illustrator Draw، حلول روح ایلاستریتور به گوشی شما!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - Adobe Illustrator Draw

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای تصویرسازی‌هایی وکتوری هستید، Adobe illustrator Draw باب میلتان است. این برنامه طراحی موبایل در مقایسه با Infinite Design ساده‌تر است اما به عنوان جایگزین موبایلی نرم‌افزار ایلاستریتور، توقعات شما را برآورده می‌کند.

یکی از قابلیت‌هایی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد، این است که می‌توانید فایل‌هایی را در این اپلیکیشن ایجاد می‌کنید، مستقیما به نرم‌افزار ایلاستریتور سیستمتان منتقل کنید و آن را ویرایش کنید.

همان‌طور که از اسم این اپلیکیشن پیداست، برای تصویرسازی و نقاشی روی موبایل مناسب است و برای طراحی گرافیک مانند طراحی لوگو و بنر سایت نمی‌توانید روی آن حساب کنید.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • اندروید
  • IOS

Adobe Express، طراحی گرافیک و ساخت انیمیشن با سرعت نور!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - -Adobe Express

ادوب اکسپرس از نظر طراحی گرافیک از روی تمپلیت‌ها و انتشار سریع و آسان طرح‌هایی که ایجاد می‌کنید، شبیه به اپلیکیشن طراحی کنوا است. این برنامه حتی این امکان را برایتان فراهم می‌کند که انیمیشن‌های ساده را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی طراحی کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب این «برنامه طراحی موبایل» این است که می‌توانید طرح‌هایتان را در ابعاد متناسب با هر شبکه اجتماعی منتشر کنید. با این اپلیکیشن می‌توانید فاصله زمانی تولید طرح‌هایتان تا انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را کمتر و کمتر کنید.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • اندروید
  • IOS

Pixellab، آزمایشگاه کار با پیکسل‌ها!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - پیکسلب Pixellab

پیکسل‌لب یک اپلیکیشن طراحی گرافیک اندروید است که به شما اجازه می‌دهد به آسانی پوستر بسازید و متن‌های مورد نظرتان را به تصاویر اضافه کنید. در این برنامه، اضافه کردن متن‌ها شکیل، متن‌های سه بعدی، اشکال مختلف، استیکرها به عکس‌ها و نقاشی کشیدن روی آن‌ها به سادگی قابل انجام است.

با استفاده از Pixellab می‌توانید عکس‌هایتان را ویرایش کنید، پس زمینه‌های عکس‌ها را حذف نمائید، پست و استوری طراحی کنید، لوگوهای مورد علاقه‌تان را با گوشی ایجاد کنید و بلاهایی را که دوست دارید سر عکس‌ها و طرح‌هایتان بیاورید!

اگر نمی‌خواهید به سراغ سیستمتان بروید و با فوتوشاپ کار کنید، اپلیکیشن طراحی پیکسل‌لب انتخابی مناسب برای نزدیک‌ترین مسیر طراحی است.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • اندروید
  • وب

PicsArt، یک اپلیکیشن طراحی گرافیک موبایل قلدر!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - پیکس آرت PicsArt

پیکس‌آرت یکی از ویرایشگر‌های تصویر پرقدرت و پرطرفدار است که ابزارها و فیلترهای گوناگون را پیش رویتان قرار می‌دهد تا تغییرات دلخواهتان را روی تصاویر پیاده‌سازی کنید.

این برنامه به شما امکان می‌دهد که عکس‌های کلاژ را در تلفن همراه خود ایجاد کنید؛ یعنی تصاویر مختلف را در کنار هم قرار دهید و طرح ترکیبی محبوبتان را ایجاد کنید.

با پیکس‌آرت می‌توانید افکت‌های مختلف را روی تصاویر اعمال کنید، به تصاویرتان استیکر اضافه کنید، با استفاده از فونت‌های مختلف، به تصاویرتان متن بیفزائید و حاصل کار خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هم‌چنین با استفاده از این برنامه طراحی موبایل می‌توانید نقاشی هم بکنید.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • اندروید
  • IOS
  • ویندوز

Vectornator، یک اپلیکیشن طراحی برای وکتوربازی!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 - Vectornator

اگر به‌عنوان یک طراح گرافیک فعالیت می‌کنید، احتمالا از اهمیت و نقش وکتورها باخبرید. برنامه طراحی Vectornator امکان ساخت خیلی راحت تصاویر وکتوری را به شما هدیه می‌دهد. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری کاربرپسند است و استفاده از آن آسان است.

این برنامه طراحی فقط برای کاربران IOS در دسترس است. اما اگر کاربر اندروید هستید می‌توانید نمونه‌های مشابه این اپلیکیشن را پیدا کنید.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • IOS

iFontMaker، ساخت و ساز فونت روی موبایل!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 -iFontMaker

دنیای گرافیک را فقط تصویرها تشکیل نمی‌دهند و برای این‌که یک طراح گرافیک حرفه‌ای شوید، باید به انتخاب فونتتان اهمیت دهید. گاهی اوقات هیچ فونتی به دلتان نمی‌نشیند و به این فکر می‌افتید که فونت اختصاصی خود را طراحی کنید.

فرایند طراحی فونت حتی برای گرافیست‌های باتجربه دشوار است. iFontMaker با این اسم بامزه‌اش این فرآیند را برایتان خیلی ساده می‌کند و می‌توانید با فونت‌هایی که خودتان با گوشی طراحی می‌کنید، طرح‌های بااصالت خود را ایجاد کنید.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • IOS

Alight Motion، پیشنهاد سرآشپز تمیتو!

بهترین برنامه های طراحی گرافیک با موبایل 2023 -Alightmotion الایت موشن

حالا می‌رسیم به پیشنهاد ویژه تمیتو! الایت موشن برنامه‌ای است که با استفاده از آن هم می‌توانید تصاویر جذاب طراحی کنید و هم این امکان را دارید که موشن گرافیک را تجربه کنید و به تصاویرتان جان بدهید.

با استفاده از این برنامه طراحی گرافیک و موشن گرافیک با موبایل که از وکتور و بیت مپ پشتیبانی می‌کند، می‌توانید فایل‌های گرافیکی برداری را روی تلفن همراهتان ویرایش کنید. اما بخش هیجان‌انگیز این برنامه مربوط به قالبیت‌های موشن گرفیک آن است.

با استفاده از این اپلیکیشن طراحی می‌توانید انیمیشن‌های حرفه‌ای، تصاویر گرافیکی متحرک و جلوه‌های تصویری بسازید. هم‌چنین امکان ویرایش و ترکیب ویدئوها هم در این برنامه بریتان مهیاست. می‌توانید در الایت موشن نقاشی بکشید و به نقاشی‌هایتان جان دهید و انیمیشن‌های دوبعدی بسازید.

فرقی نمی‌کند که مبتدی باشید یا حرفه‌ای. در هر دو صورت، این اپلیکیشن به کارتان می‌آید و طراحی آسان را به شما هدیه می‌دهد.

پلتفرم‌های مورد استفاده:

  • اندروید
  • IOS
سخن آخر

برای طراحی گرافیک با استفاده از گوشی، ابزارهای بسیاری در دسترستان است. «برنامه های طراحی گرافیک با موبایل» امکانات بسیاری را برایتان فراهم می‌کنند تا بتوانید به آسانی طرح‌های مورد نظرتان را ایجاد کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

به‌عنوان گرافیست و کسی که قصد دارد با طرح‌های گرافیکی کار کند، قطعا به فایل‌های گرافیکی نیاز پیدا می‌کنید. تمیتو، فایل‌های گرافیکی را به صورتی که قابل استفاده روی موبایل باشد، در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید طرح‌هایی که دوست دارید، ایجاد کنید.

4.7/5 - (7 امتیاز) ممنون از امتیاز شما

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *