فونت یا فونت های انتخابی باید متناسب با حالت و لحن پیام باشد و به راحتی خوانا باشد. اگر بتوانید مهارت های انتخاب فونت و جفت کردن فونت را به دست آورید، ارزش کار طراحی گرافیکی شما به اوج جدیدی می رسد. هنگام جفت کردن دو فونت، اساساً دو روش توصیه شده برای انجام آن وجود دارد.
اولی جفت کردن دو فونت مختلف در یک فونت است. به عنوان مثال، یک فونت پررنگ و بزرگ برای عنوان و همتای معمولی آن برای متن اصلی. گزینه دیگر این است که دو نوع تایپ متفاوت را انتخاب کنید که در تضاد با یکدیگر باشند.
به عنوان مثال، فونت “سلطان عدن” برای عنوان ها و فونت “وزیر” برای متن معمولی یا توضیحات. به عنوان یک قانون کلی، از جفت کردن دو فونت یا حروف مختلف با تفاوت های بسیار ظریف خودداری کنید. باید یک تضاد قابل مشاهده بین این دو وجود داشته باشد.